Huisarts in 2021
Het menselijk aspect in de zorg behouden? Zo doen wij dat!
De digitalisering van de zorg houdt de gemoederen al tijden bezig. Afspraken en diagnoses vinden steeds vaker digitaal plaats en de overname van meerdere huisartsenpraktijken door diversen partijen roept de nodige verontwaardiging op. Normaalgesproken runt een huisarts zelf een praktijk. Een overname door volledige digitalisering haalt niet alleen het persoonlijke, maar ook het menselijke aspect weg.
Dat kan ook anders: patiënten vinden het nog altijd belangrijk om professionals aan de lijn te krijgen. 4Care Telecom en Hogans gaan daarom voor een meer menselijke aanpak én bieden een oplossing die voor zowel de patiënt als de arts werkt.
Hoe blijft digitalisering in de zorg menselijk?
4Care Telecom zorgt in samenwerking met Hogans voor het verbeteren van de zorg, zonder dat persoonlijke aanpak en menselijkheid hierbij verloren gaat. Hoe zorgen wij voor een kwalitatieve en menselijke digitalisering van de zorg?
We geven huisartsen inzicht in het telefoonverkeer en helpen deze te reduceren. Zaken als het aanvragen van herhaalrecepten en het opvragen van labuitslagen worden uit handen genomen door het instellen van een geoptimaliseerde call flow. De genoemde zaken hoeven niet opgepakt te worden door arts en assistent, waardoor zij meer tijd voor de patiënt hebben die naar de praktijk belt voor het maken van een (spoed)afspraak of persoonlijke vragen heeft voor de assistent of arts. We zijn als onafhankelijke partij continu op zoek naar manieren om de communicatie tussen huisarts en patiënt te optimaliseren met de huidige EPD systemen in de markt.
Meer tijd voor de patiënt
4Care Telecom en Hogans hechten veel waarde aan het idee dat de huisarts optimaal de tijd kan nemen voor de patiënten. “Met opschalen alleen ben je niet geholpen. Reduceer alleen waar de menselijke factoren misbaar mogen zijn.” zegt Hogans. Dit is veel beter mogelijk wanneer genoemde zaken als labuitslagen opvragen en herhaalrecepten aanvragen sneller afgehandeld worden. Naast reduceren blijft direct inzicht een belangrijke sleutelrol. Wanneer een patiënt naar de praktijk belt open zijn/haar dossier automatisch waardoor de huisarts / assistent direct inzicht over de patiënt. Door deze bovenstaande voorbeelden over de lijn te reduceren krijgt een huisarts en/of assistent meer tijd. Er blijft meer tijd over voor professioneel prettige gesprekservaring en daarnaast levert dit voor de huisarts de nodige tijdsbesparing op. Deze tijd kan gespendeerd worden aan andere patiënten, zodat iedereen de persoonlijke aanpak krijgt die hij of zij verdient.
Huisarts in 2021: een verbeterde en meer persoonlijke aanpak
Digitalisering in de zorg is ook mogelijk zonder dat je hierbij inlevert op de menselijkheid: dat bewijst de aanpak van 4Care Telecom in samenwerking met Hogans. Zo gaat de menselijkheid in de zorg niet verloren maar wordt wel gekozen voor een betere ervaring voor patiënt en arts. Dit zorgt voor een professionele beleving zoals je die anno 2021 mag verwachten van de huisarts.
Huisarts weet waar de praktijk kan verbeteren.
Inzicht gesprekken bij een X huisartspraktijk.
Pop-up koppeling met EDP pakket Medicom